torstai 21. marraskuuta 2019

KUMPI TEISTÄ... - QUIÉN...

KUMPI TEISTÄ... - QUIÉN...
...tiskaa: Mies useimmiten ja saan kuulla siitä. Jos leivon, tiskaan sitä mukaa, kun tiskiä tulee ja näin leivonnaisten tultua uunista keittiö on jo siisti.

...lava los platos: Mayormente mi esposo y me lo dice. Si hago dulces voy lavando lo que he usado y así al salir del horno los dulces ya tengo la cocina limpia.

...pesee ahkerammin pyykkiä: Mies useimmiten. Tosin yritän ehtiä väliin, koska hänen logiikalla pyykistä tulee puhtaampaa, kun laittaa paljon pyykinpesuainetta...


...lava más ropa: Mi esposo. Eso sí, muchas veces intento meterme en la tarea porque según su lógica la ropa sale más limpia con más detergente...

...käy ruokakaupassa: Yhdessä. Joskus olen joutunut kauppaan yksin ja hedelmien, maidon ja jogurtin lisäksi en osaa ostaa mitään.


...va al súper: Juntos. A veces he tenido que ir sóla y no sé comprar nada aparte de la  fruta, leche y yogur.

...laittaa enemmän ruokaa: Mies. Mulla on keittiöön porttikielto. Leipoa saan. Olen saattanut vahingoittaa keittiövälineitä kokkaillessa. Tästä syystä en osaa kaupassakaan ostaa mitään ruokaan liittyvää.


...cocina más: Mi esposo. Me ha prohibido cocinar. Pero puedo hacer dulces. Puede que he causado daños a los utensilios de cocina al cocinar. Esto es la razón porque no sé comprar comida.



...imuroi: Pepe. I <3 mun roboimuri.

...pasa la aspiradora: Pepe. I <3 mi aspiradora robot.

...tankkaa auton: Molemmat jos tarvis vaatii.


...echa la gasolina al coche: Los dos si hace falta.

...tekee pihatyöt: Meidän äiti :'D


...cuida el jardín: Mi madre :'D

...pesee ikkunat: kts edellinen...


...limpia los cristales: mira la pregunta anterior...



...vaihtaa lakanat: Ukko saa yleensä ajatuksen ja sitten se tehdään yhdessä.


...cambia las sábanas: La idea suele ser de mi esposo pero terminamos haciéndolo juntos.

...vaihtaa renkaat: Yleensä porukalla. Mä oon tunkin käyttäjä ja renkaan paikalleen laittaja. Ukkeli irroittaa ja kiinnittää pultit. Tänä syksynä tein pitkästä aikaa yksin, kun ukkeli ei voinut olla mukana, kun oli nitkauttanut nilkkansa. 


...cambia los neumáticos: Normalmente juntos. Yo uso el gato y coloco las ruedas. Mi esposo quita y pone las tuercas. Este otoño lo hice sóla después de muchos años porque mi ayudante se había torcido el tobillo y no me pudo acompañar.

...putsaa lattiakaivon: Hyi yök, en minä ainakaan. Vaikka kai ne minun pääkarvoja suurimmaksi osaksi on koirankarvojen ohella mitä sieltä löytyy...


...limpia el desagüe de la ducha: Qué asco, yo no. Aunque me da que lo que se encuentra allí es o pelo mió o de los perros...

4 kommenttia:

  1. No ei voi ainakaan sanoa, että meille menisi nämä kotihommat samalla tavalla. :-D Meillä on ukko niin uusavuton kuin olla ja voi. Mutta se on kyllä ihan oma vika, kun mun pitää olla aina tekemässä kaikki, kun teen muka nopeammin ja paremmin. :-) Sitten kun tulee jokin tositilanne eteen, ukkeli onkin pulassa. Kerran ukkeli ihmetteli (olin silloin pois kotoa jossain muualla), kun astianpesukone vaahtoaa aina vaan, vaikka hän on käyttänyt ohjelman vaikka kuinka monta kertaa läpi. Sitten selvisi, että ukkeli oli laittanut tiskikoneeseen käsitiskiainetta. :-DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih... en mä ehkä tota onnistuis tekemään, jos meillä olis tiskikone... Toi on tosiaan vähän paha, jos (muka) pitää mennä tekemään itse, ettei laita lasta asialle; sitten saa kyllä varmaan tehdä kaiken itse.

      Poista
  2. Lahjakkaasti olet saanut ulkoistettua monia hommia muille. :D Tuo onkin toisinaan kätevää, että kun ei yllä toisen standardeihin, ei kelpaa osallistumaan ensinkään. Se olisi harmi, jos sinulla olisi valtavat kokkaushalut, mutta jos taas ennemmin rentoudut tai vastaavasti hoidat joitain omia asioita miehen halutessa kokata yksinään, niin siinähän voittaa molemmat.

    Meillä minä olen tyypillisesti hoitanut monia asioita yksin niin kuin Satukin yllä, koska en ole luottanut kenenkään muun mm. putsaavan lattiakaivoa yhtä hyvin kuin minä. Toisaalta on ollut ihana välillä levätä, jos muut ovatkin tehneet jotain, minkä olin itse varautunut tekemään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkös olekin! Arvaa aloinko miettiä, että teenkö mä sittenkään meillä mitään...? No kyllä mä taidan tehdä.

      Onneks ei oo kauheita kokkaushaluja. Autan kyllä tarvittaessa vaikkapa salaatin teossa tai laitan perunat / riisit tms. kiehumaan. Minä yleensä viikkaan vaatteet komeroon kuivumasta. Ja yksi "kotityö", joka tuli mieleeni: Minä yleensä vien koirat ulos tai ainakin muistutan siitä, jos molemmat lähtee lenkille.

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!