lauantai 26. syyskuuta 2020

Lista 39/52

39. Tee lista tavoista, joilla voisit rakastaa itseäsi enemmän

39. Haz un listado de maneras de amarte a ti mismo más

Tekemällä enemmän asioita, joista todella pidän. Kuten edellisessä listassa totesin, velvollisuudet on tietysti hoidettava ensin, mutta sen jälkeen jäävän ajan haluaisin käyttää asioihin, jotka tuovat minulle iloa ja jotka haluaisin kokea.

Haciendo más cosas que de verdad me gustan. Como escribí en la lista anterior siempre hay que cumplir las responsabilidades primero pero el tiempo que sobra quisier usar en cosas que me alegran o que quisiera experienciar.

Miettimällä yksinkertaisesti  mitä MINÄ haluan eikä mitä  minulta halutaan. Esimerkiksi minulla on opinto-oikeus pätevyydestä puuttuviin ranskan opintoihin, joita minua "kannustettiin" tekemään mutta mitkä päätin jättää tekemättä, koska minulla ei ollut mitään kiinnostusta niitä kohtaan. Toisaalta DEFA-opinnot aloitin juuri siksi, että MINÄ halusin ja se kiinnosti minua.

Pensando simplemente que quiero YO y no que quieren los demás de mí. Por ejemplo tengo un derecho para estudiar lo que me falta para tener título de profe de francés y me "aconsejaron" hacer el título. Pero yo decidí no hacerlo porque no tengo ningún interés en ello. Por otro lado empecé los estudios DEFA justo por eso que YO quería y me interesaban.

Hyväksymällä, että toisinaan olen hyvin epävarma itsestäni ja epäsosiaalinen. Että en kykene aina tekemään päätöksiä tai että tarvitsen päätöksentekoon paljon aikaa. Että joihinkin muutoksiin on vain sopeuduttava ja että uusienkin asioiden kanssa voi oppia elämään.

Aceptando que a veces soy muy insegura de mí misma y antisocial. Que siempre no puedo tomar decisiones o necesito mucho tiempo en ello. Que tengo que adaptarme en algunos cambios y que se puede aprender a vivir con cosas nuevas.



4 kommenttia:

  1. Mulle ei olisi tullut mieleenkään, että sinäkin voit joskus olla epäsosiaalinen. Jotenkin olen saanut sinusta kuvan sellaisena supersosiaalisena tyyppinä, joka ui ihmisjoukoissa kuin kala vedessä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä aika lailla olenkin, jos porukka on tuttua. Jos mut viedään tilanteeseen, missä on paljon entuudestaan tuntemattomia, en todellakaan tuo itseäni esille, vaan olen mieluummin "nurkassa tarkkailemassa". Toki jos nämä tuntemattomat ottavat heti mukaan joukkoon ja ovat muutenkin samanhenkisiä, niin kyllä mä sitten pian lämpenen.
      Tosin nykyisin olen usein jo tullut ennen moisia tapahtumia siihen lopputulemaan, että jos eivät pidä minusta tällaisena suorapuheisena semikanariona, niin olkoot pitämättä! :D

      Poista
  2. Itsensä hyväksyminen vaillinaisenakin ja omiin heikkouksiin vilpittömän myötätuntoisesti suhtautuminen on tärkeä osa itsensä rakastamista. Samoin terve itsekkyys, eli olet kyllä taas kerran poiminut listallesi tosi tärkeitä ja osuvia asioita. :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!