sunnuntai 20. joulukuuta 2020

Lista 51/52

51. Tee lista asioista joita olet tänä vuonna tehnyt onnellisuutesi edistämiseksi

51. Apunta las cosas que has hecho este año para estar más feliz

*Olen tehnyt asioita, joista pidän. Siksi esimerkiksi jätin ranskan opinnot tekemättä ja aloitin tietotekniikan opiskelun.

*He hecho cosas que me gustan. Por eso por ejemplo dejé los estudios de francés y empecé los estudios de informática.

*Olen tehnyt sen mihin pystyn, enkä ottanut ylimääräisiä projekteja. Moni opettaja on valitellut raskasta vuotta, mutta yrittävät silti puuhata kaikkea ylimääräistä, vaikkeivät jaksa. Tänä vuonna on menty minimeillä, oma jaksaminen edellä.

*He hecho lo que puedo y nada de extra. Muchos profesores han dicho lo duro que ha sido el año pero al mismo tiempo hacen proyectos extra en vez de concentrarse en lo esencial. Este ha sido el año de mínimo esfuerzo, máximo salud.

*Olen liikkunut luonnossa. Etenkin kesällä tutkittiin monta vanhaa tuttua ja uutta lähiseudun kohdetta. 

*He ido a la naturaleza. Especialmente en verano exploramos muchos sitios ya conocidos pero también sitios nuevos.

*Olen vienyt kummitädin retkille. Hän on yhtä luontoihminen kuin mekin ja kävimmekin kesällä mm. Leivonmäen ja Repoveden kansallispuistoissa.

* He llevado mi madrina de excursiones. Le gusta la naturaleza igual que a nosotros y en verano visitamos entre otros los parques nacionales de Leivonmäki y Repovesi.





6 kommenttia:

  1. Kivoja juttuja. <3 Mä olen täällä jo miettinyt, minkäköhänlaisen haasteen keksit ensi vuodelle. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, musta alkaa tuntua, että mun vastaukset näihin haasteisiin on koko ajan samoja, vaikka kysymykset vaihtuu... :P

      Tän haastesarjan sain kaverilta "joululahjaksi" viime vuonna ja olen kyllä miettinyt, että joku uusi juttu olis kiva ensi vuodelle. Muutamassa blogissa on ollut "viikon kuva" - tyyppisiä postauksia ja se vois olla yksi vaihtoehto. Ehdotuksiakin otetaan vastaan!

      Poista
  2. Kivalta listalta vaikuttaa. Onnellisuus on tärkeää. Minulla olisi samanlainen lista viimeistä kohtaa lukuunottamatta. Hyvää joulua ja uutta vuotta, Menninkäinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet vienyt kummitädin sijaan hoitokoiran ja -kissan retkille!

      Hyvää pian alkavaa uutta vuotta!!

      Poista
  3. Olet yllä listattujen lisäksi myös toteuttanut tämän viikkohaasteen, jonka tarkoitus oli onnellisuuden edistäminen siten, että listojen laatija tulisi oikeasti miettineeksi mikä elämässä on onnellisuutta lisäävää ja tulisi siten myös toteuttaneeksi ko. asioita. :)

    Viikon kuva -haaste olisi ainakin mukava seurattava. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta! Ja kyllä siinä pysähtyikin mietiskelemään arkea ja elämää.

      Viikon kuva voisi olla toteutettavissa. Vähän lisähaastetta tuo puhelinkamerattomuus, mutta saa niitä kuvia kamerallakin!

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!