lauantai 17. elokuuta 2019

Ihanan pihalla - Fuera en la zona de confort

Kesä alkaa kääntyä syksyyn, halusimme tai emme. Työt alkoi, harrastukset starttaavat ja illat pimenevät. Kurkataan silti vielä kesään ja miltä takapihallamme näytti tänä kesänä.

El verano está girando ya hacia el otoño queremos o no. Vuelta al trabajo, empiezan los pasatiempos y se oscurecen las noches. Echamos un vistazo al verano pasado y cómo era nuestro patio trasero.

Alkukesän alppiruusut - Los rododendros florecieron entre primeros



Tomaatit sais kohta punastua. - Se podrian enrojecer ya.



Näistä pienistä... - Estos peques...

...kasvoi mun ekat rypäleet! - ...crecieron a ser mis primeras uvas!


Uudella sohvalla kelpaa lekotella. - Puedes tomar sol en el sofá nuevo.
Rahit voi nostaa myös tuoleiksi. -  Los reposapiés sirven también de sillas.




6 kommenttia:

  1. Komeita kasveja! Taidatkin olla oikea viherpeukalo. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolla puuhaa lähinnä hovipuutarhuri (lue: äiti), jonka vierialut aina alkaa: "Ootko kastellu kasveja? Ai et! Ne pitää kastella!"

      Poista
  2. Ootteko päässet jo maistamaan rypäleitä? Aika hauskaa että nekin ovat kasvaneet. Siitä sitten vain viinitarhaa perustamaan. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ne jo paljon tummempia kuin näissä kuvissa, mutta vielä en oo maistanu. Mietin, että mistä mä tiedän koska ne on syömävalmiita... Terttuja on ainakin 10 ja jokaisessa joku 20 rypälettä. Tää on kolmas kesä, kun ne on mulla ja nyt saan ekaa kertaa satoa. Olen kyllä maistanut meidän koulun keittäjän rypäleitä, jotka on samaa lajiketta. Hän se minut innostikin nämä ostamaan.

      Poista
  3. Onpas makeeta, että teillä kasvaa viinirypäleet! :) Minä yritin kasvattaa papuja. Hyvin ne lähti itämään sisällä, mutta sitten ulkona ne ei kai tykänny, ku osui niin viileä kesä, pöh. Tomaattejakin laitettiin ja sieltä sit tuli tomaattia, vaikka kesä oli mitä oli silloin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! Mä oon ihan täpinöissä, että vihdoin saan rypäleitäkin. Kaksi ekaa kesää katseltiin vaan hienoja köynnöksiä. Mun tomaatit on vielä vihreitä... olis vielä lämmintä ja aurinkoista niin kypsyisivät.

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!