lauantai 15. helmikuuta 2020

Lista 7/52

7. Kirjoita ylös suosikkimietelauseesi
7. Apunta tus aforismos favoritos

Ehdoton ykkönen tällä listalla on ukkini (jota en valitettavasti koskaan nähnyt) sanonta: "Ennen juoksee vasikan kanssa kilpaa kuin hullun kanssa kinaa." Välillä saan omassa ammatissanikin tätä toteuttaa... :D

Definitivamente el número uno en esta lista es la frase de mi abuelo (que lamentablemente nunca vi): "Mas vale correr con una vaca que discutir con una loca." A veces es bueno recordarlo en mi profesión... :D


Kakkosena lause elokuvasta Elämä on ihanaa: "You make me want to be a better man." En edes tiennyt sen olevan tuosta elokuvasta, kun mieheni sen minulle sanoi. Joka tapauksessa kauniisti sanottu. <3

Segundo es de la peli Mejor... imposible: "Tú haces que yo quiera ser mejor persona." Ni sabía que es de aquella película cuando me lo dijo mi esposo. En todo caso, es una frase hermosa. <3

Kolmantena Tove Jansson ja Muumilaakson marraskuu: "On niitä jotka jäävät ja toisia jotka lähtevät, niin on ollut aina. Kukin saa valita itse, mutta on valittava ajoissa, eikä koskaan saa antaa periksi.” Minulla (ja meillä) on niin monta muuttoa takana ja uusia elämäntilanteita, että tämä jotenkin osuu ja uppoaa.

El tercero es de Finales de Noviembre de Tove Jansson: "Los hay que se quedan y los hay que se van, siempre ha sido así. Cada uno elige lo que quiere, pero hay que elegir a tiempo y no rendirse nunca." Yo (y nosotros) tenemos tantas mudanzas atrás y situaciones que nos ha traido la vida que esta frase la siento mía.



2 kommenttia:

  1. Mulle tuli tuosta ekasta sanonnasta mieleen kuubalaisen espanjanopettajani lausahdus, joka jäi jostain syystä ikuisesti mieleeni: Cada uno tiene derecho a su opinión, por muy tonta que sea. :-D Ei sanonut tuota onneksi kuitenkaan mulle. :-) Hyviä sanontoja kaikki, mutta mulle upposi ehkä parhaiten tuo vika.

    Ihana tuo viimeinen kuva. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kuullu ton saman; liekö ollut joku kuubalainen työkaverini, en muista...

      Vika kuva on otettu aikaa sitten Merikarvialla.

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!