torstai 4. heinäkuuta 2019

Mykonos IV: Pääkaupungin kujilla - Míconos IV: En los callejones del capital

Mykonoksen pääkaupunki on vajaan 4000 asukkaan Chóra. Siellä voit kulkea pieniä kujia pitkin ja kurkistella lukuisiin pikku putiikeihin. Voit kivuta katsomaan Mykonoksen kuuluisia tuulimyllyjä ja laskeutua sieltä pikku-Venetsiaan.

Chóra con sus un poco menos de 4000 habitantes es la capital de Míconos. Allí puedes pasear por sus pequeños callejones y visitar sus tiendas. Puedes subir a ver los famosos molinos de viento de Míconos y luego bajar a la pequeña Venecia.

Loman viimeisenä päivänä kävimme tutustumassa Chóraan. Vaikka minua on "ihmis-gps":ksikin kutsuttu, olin minäkin jokseenkin eksyksissä kuljeskeltuamme ristiin rastiin kapeita katuja. Kaupungissa oli paljon väkeä, suurin osa varmasti Välimeren risteilyvieraita eri puolilta maailmaa.

El último día de las vacaciones fuimos a visitar Chóra. Aventureando por las calles hasta  yo conseguí perderme aunque me han llamado "gps humano". Había mucha gente, probablemente la mayoría fueron turistas de los cruceros del Mediterráneo. 









2 kommenttia:

  1. Olen ollut kovin huono lueskelemaan blogeja viime viikkoina, joten lukaisin kaikki menneet postauksesi kerralla, ja ajattelin kommentoida mieleen tulleita juttuja tähän samaan. :-)

    Mykonos vaikuttaa kivalta paikalta. Olen itse aina kartellut kaikkia pikkusaaria, koska olen pelännyt, että niillä olisi liian tylsää. En kuitenkaan jaksa olla kauan rannalla tai altaalla, joten sitä näkemistä ja tekemistä pitäisi olla. Mutta kivasti olitte löytäneet tekemistä. Ja hyvä, että näytit ukkelille kartingissa, mistä kana pissii. ;-D

    Minullekin kreikkalaiset (ja varsinkin kreetalaiset) kuskit ovat jääneet mieleen yhtenä pahimmista. Kreikassa ollaan ratin takana hirveän aggressiivisia, ja jos ei lähde liikennevaloista sillä samalla sekunnilla, kun punainen vaihtuu keltaiseksi, niin jo on miljoona torvea takana soimassa.

    Kreikkalainen ruoka puolestaan on jäänyt mieleeni aika mauttomana ja mitäänsanomattomana kokemuksena. Kreetalla ruoasta tuntui puuttuvan jopa suola. Tosin olen valittanut samaa monessa muussakin maassa, joten taitaakin olla kyse vain omista makuhermoista ja siitä, mihin ne ovat tottuneet. :-) Mutta baklava ja muut kreikkalaiset leivonnaiset osuvat oikein hyvin makuhermooni, koska ne ovat ainakin riittävän makeita. Tai eihän baklava taidakaan olla Kreikasta peräisin...

    Minäkin olen tosi hyvä suunnistamaan ilman karttaakin, mutta Medellínissä olen kohdannut voittajani. En vieläkään osaa oikein hahmottaa siellä muuta kuin ihan lähialueet, vaikka olen ollut siellä jo niin pitkään. Kiemuraiset vuoristotiet kulkevat jotenkin niin epäloogisesti, että parempi vain kaivaa kännykän kartta ihan suosiolla esiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommenteista, väliäkös sillä vaikka laittais kaikki samaan syssyyn!

      Mä oon vienyt joka kerta voiton, kun on kartingia ajettu. Ukko ei sit kai kuitenkaan oo niin rämäpää kuin meikäläinen... Tosin, mun ajokorttikin on vuotta vanhempi kuin ukon, vaikka oon seitsemän vuotta nuorempi!

      Olihan se ruoka mauiltaan aika neutraalia, etenkin kun on tottunut tunkemaan valkosipulia jopa perunamuusiin, mutta ihan hyvää kyllä.

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!