lauantai 18. tammikuuta 2020

Lista 3/52

Lista 3 - Tee lista kaikista niistä asioista, joissa olet todella hyvä
Lista 3 - Haz un listado de todas las cosas que sabes hacer muy bien

Olen hyvin järjestelmällinen ja suunnitteleva. Sekä työpaikalla, kotona että vapaa-aikana. Suunnittelen asiat hyvin tarkasti etukäteen. Tavaroilla on omat paikkansa sekä työpisteessäni että kotona. Järjestelmällisyys auttaa mielestäni olemaan tehokkaampi. Vapaa-ajalla puolestaan esimerkiksi lomien suunnittelussa voi säästää rahaa, kun vertailee eri vaihtoehtoja ja on jo ajoissa liikkeellä.

Soy muy sistemática y planeadora. Tanto en el trabajo, en casa como en tiempo libre. Planeo todo minusiosamente de antemano. Todas las cosas tienen su sitio tanto en casa como en el trabajo. En mi opinión, ser planeador ayuda a ser más eficaz. Por otro lado, en tiempo libre por ejemplo al planear las vacaciones se puede ahorrar dinero comparando diferentes opciones y moviéndose a tiempo.

Minulle sanotaan usein, että olen hyvä kuuntelija. Näin on moni sanonut myös äidilleni, joten luulenpa sen juontuvan sieltä.

Muchos me han dicho que sé escuchar. También se lo han dicho a mi madre y creo que viene de ella esta virtud.


Työ ja harrastukset antavat myös osviittaa siitä, missä olen hyvä. Olen hyvä kielissä, olen opiskellut niistä ammatin itselleni ja työskennelyt aina kielten parissa. Kanarialla kielet ovat työmarkkinoilla kovaa valuuttaa; joka osaa kieliä voi melkein valita missä haluaa työskennellä.

La profesión y los pasatiempos también dicen en qué soy buena. Los idiomas son uno de mis puntos fuertes y me han llevado a mi profesión y siempre he trabajado con idiomas. En Canarias valen oro en el mercado laboral; quién sabe idiomas puede practicamente elegir dónde quiere trabajar.

Koulussa olin hyvä käsitöissä. Äitini oli myös ja on opettanut minutkin kutomaan jo ennen kouluun menoa. Vahvuuksiani ovat enemmänkin kutominen ja virkkaaminen, mutta olen myös hyvä ompelemaan. Olen tehnyt muun muassa itse rippi- ja vanhojentanssimekkoni.

En la escuela saqué buenas notas en manualidades. Mi madre también y fue ella que me enseñó a tejer ya antes que empezé la escuela. Soy mejor en tejer y crochetear pero también sé coser. He hecho por ejemplo mis vestidos de primera comunión y de baile de seniores de bachillerato.


Isältäni olen puolestaan saanut oppeja suunnistamiseen ja ympäristön hahmottamiseen. Isä oli tunturiopas ja metsämies ja opetti meitäkin liikkumaan luonnossa ja "pitämään itsemme kartalla". Osaan havainnoida ympäristöä ja uusissakin paikoissa opin liikkumaan nopeasti ja muistan miten pääsee minnekin. Tämä puolestaan auttaa toisessa harrastuksessani, geokätköilyssä.

Mi padre por su parte me ha enseñado a orientar y percibir el entorno. Mi padre fue guía de montaña y cazador y nos enseño a movernos en la naturaleza y mantenernos orientados de dónde estamos. Sé fijarme en mi entorno y hasta en nuevos sitios aprendo muy rápido a moverme y recuerdo las rutas de un sitio al otro. Esto me ha ayudado en mi otro pasatiempo, el geocaching.

Tanssin olen aloittanut vasta yliopistoaikoina. Siihen asti ainoa tanssi, minkä osasin oli jenkka. Moni ei uskonut, etten osaa tanssia edes valssia. Häissämmehän sitten tanssittiinkin häävalssina hidasta valssia... Vahvuuksiani tanssissa ovat latinalaistanssit ja olen päässyt tanssiharrastuksen myötä mielenkiintoisiin tilaisuuksiin, mm. tuomariemännäksi oman seuran järjestämissä kilpatanssin gp-kisoissa.

Empezé el baile en la época de universidad. Hasta entonces el único baile que sabía bailar fue jenkka. Muchos no creían que no sé bailar ni el vals. Eso que en nuestra boda ya bailamos vals lento... Me gustan más y soy mejor en bailes latinos y el baile me ha llevado en eventos interesantes entre otros la azafata del jurado en la competición gp de bailes de salón organizado por nuestro club de baile.


4 kommenttia:

  1. Ihanaa lukea näitä sinun listojasi!
    Ihmiset menevät usein ihan lukkoon, kun heitä pyydetään kertomaan missä he ovat hyviä. Oliko tämä sinulle helppo listaus?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kielet, tanssi ja käsityöt tuli heti, loput samalla kun kirjoitteli noita.

      Toi on totta, että jos pyydetään kehumaan itseään, moni aloittaa lauseella: "Enhän minä..." Kun vaikkapa harjoitellaan cv:n tekoa, moni kympin oppilas laittaa kielitaitokuvaukseksi "tyydyttävä", kun pitäisi olla erittäin hyvä / erinomainen.

      Poista
  2. Omien vahvuuksien löytäminen on ainakin itselleni hankalaa sen takia, että kaikki on suhteellista. Jos väitän olevani hyvä jossakin, jostain löytyy aina joku toinen, joka on minua paljon parempi. Olenko siis loppujen lopuksi hyvä ollenkaan?

    Kiva listaus taas. Olen seurannut blogiasi jo sen verran pitkään, että olisin osannut sanoa aika monen näistä. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta eihän sun tarviikaan olla paras jossain, vaan hyvä... ;)

      Mä sanoisin, että sä taas olet hyvä ainaskin laittamaan ruokaa ja valokuvaamaan.

      Poista

Kiitos kommentista! - ¡Gracias por comentar!